Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĄD MIEJSKI W JĘDRZEJOWIE

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĄD MIEJSKI W JĘDRZEJOWIE

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Urząd Miejski w Jędrzejowie

Ikona statystyk

2003-08-12
Ikona statystyk

Statut Składowiska odpadów komunalnych w Potoku Małym

Załącznik do uchwały

Nr IX/78/99 Rady Miejskiej

W Jędrzejowie z dnia 25 maja 1999 roku

 

 

 

 

 

STATUT

 

Wysypiska śmieci w Potoku Małym

 

 

 

 

Rozdział I

 

Postanowienia ogólne.

 

 

 

 

                                                                           § 1.

 

Wysypisko śmieci jest jednostką organizacyjną gminy Jędrzejów.

 

 

                                                                           § 2.

 

Wysypisko śmieci zwane dalej w treści statutu Wysypiskiem działa na podstawie:

-          uchwały Rady Miejskiej w Jędrzejowie z dnia 25 maja 1999 roku Nr IX/78/99 w sprawie utworzenia wysypiska

-          ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13 poz. 74 )

-          ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 155 poz. 1014)

-          niniejszego statutu

 

 

                                                                           § 3.

 

Siedzibą wysypiska jest teren miasta i gminy Jędrzejów.

 

 

 

Rozdział II

Postanowienia szczegółowe.

l. Obszar działania, zadania, rodzaje usług.

§4

Obszarem działania Wysypiska jest teren miasta i gminy Jędrzejów.

§5

Do zadań Wysypiska należy:

1/  Całodobowe przyjmowanie odpadów bytowych i komunalnych z terenu Miasta

i Gminy Jędrzejów.

2/  Zakaz przyjmowania odpadów niebezpiecznych i trujących.
3/  Pełna izolacja odpadów od otoczenia i właściwe ich składowanie.

4/  Zapewnienie sprzyjających warunków biotermicznych rozkładu,

5/  Segregacja odpadów ze szczególnym uwzględnieniem i wyodrębnieniem surowców wtórnych tj. złomu, szkła, makulatury, folii, szmat, itp.

6/  Zabezpieczenie terenu wysypiska i otoczenia przed zaśmiecaniem.

7/  Utrzymywanie właściwego poziomu wód spadowych w basenie.

8/  Przestrzeganie postanowień wynikających z przepisów ochrony środowiska, warunków bhp i p. poż.

9/  Ewidencjonowanie odpadów z uwzględnieniem dostawcy, daty dostawy, środka transportu i ilości.

10/ Dbałość o powierzone mienie i sprzęt.

 

 

2. Zarządzanie i organizacja Wysypiska.

§6

1. Wysypiskiem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Kierownik.

2. Kierownik samodzielnie w granicach swoich uprawnień podejmuje decyzje dotyczące Wysypiska i ponosi za nie odpowiedzialność.

3. Kierownik Wysypiska jako kierownik jednostki organizacyjnej gminy działa jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zarząd Miejski.
Do czynności przekraczających zakres pełnomocnictwa potrzebna jest zgoda Zarządu Miejskiego.

4. Do zadań Kierownika należy w szczególności:

1/ bieżący nadzór nad wykonywaniem zadań Wysypiska,

2/ organizowanie pracy podległego personelu,

3/ organizacja planu finansowego.

 

 

§7

1. Kierownik Wysypiska jest zatrudniany i zwalniany przez Zarząd Miejski.

2. Uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do Kierownika wykonuje Burmistrz.

§8

1. Zadania swoje Kierownik realizuje przy pomocy zatrudnionych w Wysypisku pracowników.

2. Kierownik Wysypiska jest przełożonym wszystkich pracowników zatrudnionych w Wysypisku.

3. Zasady wynagradzania pracowników Wysypiska określają odrębne przepisy.

§9

1. W skład Wysypiska wchodzą stanowiska przedstawione w schemacie organizacyjnym.

2. Szczegółowy zakres obowiązków poszczególnych stanowisk oraz regulamin porządkowy określi Kierownik Wysypiska.

3. Gospodarka finansowa Wysypiska.

§ 10

1.       Wysypisko prowadzi gospodarkę finansową w formie jednostki budżetowe), na podstawie planu finansowego ustalonego przez Kierownika Wysypiska, a zatwierdzonego przez Zarząd Miejski.

2.       Wniosek budżetowy określający środki niezbędne dla funkcjonowania Wysypiska składa Kierownik Wysypiska w terminach przewidzianych w odrębnych ustawach.

3.       Wydatki Wysypiska są pokrywane bezpośrednio z budżetu, a dochody odprowadzane do budżetu gminy.

4.       Obsługę finansową jednostki prowadzi Urząd Miejski.

4. Nadzór i kontrola nad działalnością Wysypiska.

§11

1. Uprawnienia kontrolne względem Wysypiska realizuje Rada Miejska.
Rada Miejska dokonuje okresowych kontroli i oceny działalności Wysypiska w szczególności w zakresie:

1/ realizacji zadań statutowych, a w tym dostępność i poziom świadczonych usług,

2/ realizacji planu finansowego.

Rozdział III

Postanowienia końcowe.

§12

Zmiany w niniejszym statucie mogą być dokonane uchwałą Rady Miejskiej.

 

 

 §13

 

Statut wchodzi w życie z dniem 1 lipca 1999 roku.

Podmiot udostępniający:
Urząd Miejski w Jędrzejowie
Informację wytworzył:
Michał Ptasznik
Informację wprowadził:
Michał Ptasznik
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2003-08-12
Data ostatniej zmiany:
2004-12-10
 
 

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-26 10:26:40, zmian dokonał(a): Jacek Mróz

WCAG 2.0 (Level AA)